July 5, 2011

Bila Aku Frust !

*kenape nak bercinta?*


Oke Hari nie aku terasa macam nak kongsi dengan korang macam mane situation aku time frust wo !
Aku frust bile aku tk dapat ape yang aku nak . Aku tak dapat buat yang terbaek . Dan yang paling buat aku frust bile orang permainkan aku . 


Firstly , ape yang aku akan buat ialah diam . Tak mahu di ganggu . I just want to be alone . Aku akan off kan handphone aku . Kalau siapa siapa kacau aku time tuh or annoying, aku akan sound jer . Aku cepat jer nak hot tempered ! 

Time tuh muke aku dah muncung jerrrr . Dah buat muke macam nie -.- 
Tapy actually , at the same time aku perlukan seseorang untuk sejuk kan aku . Bile aku marah aku akan menjadi mudah menangis . Bile aku nangis , of course i need a shoulder to cry

Memang time tuh aku akan cakap , tinggalkan aku sorang . Tapy sebenarnye bile kite marah or frust , kite perlukan somebody untuk temankan kite . 
*walaupun orang tuh sampai kene marah sebab taknak tinggalkan kite sorang . Sebenarnye kite perlukan dye tapy taknak dye tengok kelemahan kite* 
Untuk dengar luahan kite . Untuk dengar sakit perit duka kita . Believe me , bile korang dah luahkan tuh sume mesty korang akan rasa lega . Time tuh tak payah lah malu untuk nangis . Just lepaskan apa yang korang rasa . Apa yang korang pendam .


Time aku frust memang akan ade jer 'safety guard' aku . HEHE ! Even aku tak cakap apa apa pasal probs aku , tapy dye sendiri dah syak yang aku tak ok . Maybe dengan dye aku tak boleh tipu . Dye selalu cakap :
Dengan orang laen boleh lah awak tipu . Tapy bukan dengan saye .
Bile aku kate aku ok . Takde ape ape . Dye akan cakap :
Tak baek menipu . Menipu tuh kan berdosa . Awak pun tawukan .
So , aku memang tak boleh nak cakap ape lah . Bile aku tak nak cerita , dye akan push aku sampailah aku cerita semuanya . Dan menangis kat situ jugak . Dye tak pernah kot putus asa pujuk aku . Lepas aku cerita , dye pun bagy pandangan and pendapat . Aku rasa sangat lega . Dan aku bole tydo lepas tuh.

Bile korang frust , nangislah puas puas . Jangan pendam . Sebab nanty korang akan rase macam nak marah jer . Korang akan berangin satu macam . Just lepaskan ape yang korang rase .
Dalam mase 1 2 hari boleh lah korang nangis tapy janganlah cecah dua minggu pulak . Parah tuh . Dalam mase seminggu tuh korang tatap lah balik gambar gambar dengan dye . Mesej-mesej dye . Aku bet , korang mesty ade simpan mesej dye . Silap hari bulan dah cecah beribu mesej dye yang korang simpankan .


Masuk minggu kedua :

Korang tarik nafas dalam-dalam . Then lepaskan . Ulang lagy sampai korang rase lega and yakin . Bisikkan pada diri korang yang korang kuat ! Tabah ! Korang tidak akan lemah kerana dye . Dye yang bodoh sebab tak hargai korang . Bukan korang yang bodoh sebab percayakan dye . Tapy dye yang bodoh sebab tak tahu menilai haty korang dan pengorbanan korang . 


Yang paling penting , ikhlaskan lah haty korang untuk lepaskan dye . Jangan di simpan lagy dalam haty tuh . Berdoa lah selalu . Bile korang teringatkan dye doa lah yang baik baik .


Insyallah semuanya akan ok . Yang penting korang kene yakin pada diri korang . Jangalah meratap lagy pada bende yang dah lepas . Cubalah untuk tersenyum . Carilah balik kawan kawan korang yang korang pernah abaikan time tengah sebok bercouple dulu . *kawan juga pengubat yang terbaek* 
Enjoy lah hari korang dengan kawan kawan korang . Elakkan bercakap pasal couple and benda yang berkaitan dengan dye . Elakkan pergi tempat tempat yang korang pernah pergi mase dengan dye dulu . *untuk sementara waktu . bukan untuk selamanye* Sementara haty korang belum stabil lagy kan .



Minggu ketiga :

Ade kajian pernah mengatakan bahawa coklat boleh menghilangkan stress korang . Tak payah lah fikir pasal berat badan or what . Bile korang dah frust and nangis and mengenang nasib tuh berat badan korang dah turun dah . Sebab makan haty dho . Sekarang nie time untuk enjoy with your meal . Belilah coklat dan nikmatilah kemanisan coklat tuh . Yang cair di dalam mulut . Yang ade buah buah . Yang ade badam . Yang perisa vanilla . Yang perisa strawberry . Macam-macam perisalah . 


Minggu keempat :

Time nie korang jangan dengar lagy lagu-lagu yang boleh buat korang teringat kat dye . Jangan layan langsung lagu jiwang . Kalau boleh buatlah playlist untuk lagu lagu yang memberi semangat kat handphone korang tuh . Contoh macam lagu Fobia Cinta . Lagu nie memang aku selalu dengar time aku frust . Lagu tuh bukan untuk menjatuhkan semangat kite . Tapy mengambarkan yang kite ni tidak mudah lagy terpedaya dan akan buat kite serik untuk percaya . Supaya kite sentiasa berjaga-jaga . Tak pun dengar jer la lagu yang rancak rancak tapy bukan pasal love oke . Lagu lagu paramore pun oke jugak . Linkin Park ke kan . Tak pun lagu nie Cry For The Moon . Tak de langsung pasal love-love . 


Sebulan :

Dah sebulan dah korang jalani proses memulihkan semangat . Cukuplah sebulan tuh untuk recover . Janganlah makan sampai setahun . Bulan-bulan ok lagy lah . Terimalah dye sebagai kawan korang . Jangan sesekali simpan dendam dalam haty tuh . Takut diri sendiri yang terjerat . Kalau tak boleh lagy tengok dye , tukarlah number phone korang supaya dye tak dapat jejaki korang lagy . Ape ape pon aku ucapkan semoga berjayelah dengan care aku nie .

Aku pun dah berjaye jugak lupekan semua tuh . Hampirlah jugak sebulan . HEHE ! Biase lah perempuan kan emosi lebih . Perempuan cepat touching . Berjiwa lembut . Walaupun luaran keras tapy haty dye lembut taw .


P/S : Esok kite dah genap sebulan Bie =) 

No comments: