July 21, 2011

Outing With Old Friend , Rahayu

20Julai2011,Rabu


Ayuuu ! Old friend ! Long time no see huh ! Nie kawan since aku sekolah tadika lagy . And kawan pertama yang aku dapat lepas aku pindah ke Taman Daya taw . Time kecik kecik dulu , mak Ayu jage aku dengan adek aku , Iman . Sampai aku standard 2 , mak Ayu jage aku . Naek darjah tiga , aku dah duk rumah orang jage lain . Maklum le mak ayah aku kerja . Takde sape yang nak jage aku kat rumah pon . Naek jer sekolah menengah , aku dengan Ayu dah tak same sekolah . Ayu sekolah menengah Taman Daya 3 . Aku sekolah kat Taman Daya 2 . Sebelah rumah aku jer . 

Even dah tak same sekolah , tapy kitorang ade jugak contact kat FB . Kat myspace tak sempat jumpelah pulak . HEHE ! Time form 4 or 5 , aku tak berapa ingat sangat . Kitorang ade terjumpa time pergy lawatan kat Persada Johor Bahru . Tak silap aku time tuh ade karnival Jom Masuk U . Aku terserempak dengan Ayu . Then kitorang tukar tukar number phone . Tapy tak pernah contact pon . HAHA ! Masing masing busy manjangkan . 

Act , kitorang tak pernah hang out bersame . That day was our 1st time ok . Kelakar ! Penat ! Sengal ! Hahaha ! Best taw lepak dengan Ayu . Banyak kitorang bebual . Tapy mostly kitorang bebual more to love love . HAHA ! Saje jeh . Then aku terserempak dengan dua orang couple nie . Couple nie memang famous lah kat sekolah aku Taman Daya 2 tuh . Sape lagy kalau bukan Anasuha & Aqmal tuh . Nampak diorang kat Mcd . Aku memang dah terserempak dengan Aqmal kat bus stop lagy . Tak tawu lah plak terserempak sekali dengan Anasu kat Mcd . Dah lame giler tak jumpe diorg . Lagy Anasu . Habes jer SPM itu hari langsung tak jumpe terus . Nak contact dye tapy tak tawu dye pakai num yg mane . Sebab Anasu ade tukar number phone .


Aku dengan Ayu makan Set Double cheese burger & Set Spicy Chicken . Ehh ~ sedaplah Double cheese burger tuh . Laen kali nak order Double cheese burger lagylah . Kitorang makan sambil bebual . Sementara nak tunggu movie start pukul 1.30 . Kitorang tengok movie Harry Potter and the deathly hallows part 2 . Yang last punye Harry Potter . Mule aku tak berapa minat movie Harry Potter . Tapy Ayu nak tengok , layanlah . 



Movie dye bestt ! Berdebar . Kelakar . Sedih . Watak yang kelakar dalam citer nie Ron . Aduh ! madah nak buat lawak jer . Dengan muke dye . HAHA ! Tapy yang tak bestnyer , aku terpakse kecikkan mate aku untuk bace subtitle nye . Errr . . Aku rabun ok . Yes ! Rabun ! Errr . . so , ade part yang aku tak faham . Sebab aku tak nampak dialog ! Tapy aku have fun lah jugak dengan movie tuh .

Lepas movie , kitorang jalan jalan satu CS tuh . Aku nak mencari baju t-shirt . Sebab Bie kate lepas nie kuar , dye nak aku pakai t-shirt . Dye suke simple . Melilau dalam Inner City aku dengan Ayu cari t-shirt . Ade satu kedai tuh penuh dengan dress taw . Comel comel dress dye . Rambang mate aku tengok dress tuh sume taw . Apesal lah time carik dengan Bie , satu baju pun tak berkenan kan . Errr . . serabai jer .

Dah tak jumpe t-shirt , Ayu ajak pegy Chamelon . Kedai aksesori perempuan . *ceyhh ayat* . HAHA ! Kat kedai tuh kitorang belek cincin . Gelang . Rantai . Sepit . Shawl . Macam macam lah lagy . Tteibe , aku terpandang scarf nie . Comel scarf tuh . Ade bunge putih kat atas dye . Aku try lah pakai . Pas tuh snap pic kat situ .


Nampak tak ade bunge wane putih kat atas kepale aku tuh . Tuh la scarf nye . Ayu dah gelak gelak dah . Saje jer . Keluar perangai selenger aku . Depan Bie jer tak macam tuh . HAHA ! Mampus kene gelak dengan Bie . Tapy memang kelakar lah time tuh .


Yang nie pon kelakar . Besar sangatlah bunge dye . Tengah syok syok aku snap pic sekali ade amoi kedai tuh datang cakap "excuse me . Miss , tak boleh snap pic ehh" . Aku senyum jer lah . Perghhh ~ Aku rase macam nak melompat jer masuk dalam handbag Ayu yang wane coklat tuh . Muat kot aku rase . I think so lah . Dengan muke yang merah gelap , aku terus pegy kaunter and bayar barang yang aku amek tady . Terus aku ajak Ayu blah . Errr ~ bengangnyer ! 

Lepas tuh Ayu ajak pegy kedai cincin . Dye beli cincin . Lepas beli cincin , aku ajak lagy Ayu masuk Inner City . Tak puas haty betul aku bile tak jumpe t-shirt . Lepas pusing sikit punye lame kat Inner City tuh , barulah aku jumpe SEHELAI t-shirt . Tuh pun kat kedai Milk . SEHELAI ok . Berapa lame punye pusing kat Inner City . Belinye sehelai jer . HAHA ! Sengal btol .

Tempat last yang kitorang pegy time tuh . Kotaraya . Ayu nak cari tudung satin . Aku pun tak pernah tengok rupe tudung satin tuh macam mane . Errr ~ . Kat Kotaraya , kitorang di kejar dengan mane laki entah . Aku pun tak sempat nak usha . Dah lambat nak balik . Kang ade yang tertinggal bus . Bergegas kitorang ke JBS balik . Aku rase macam nak terbang jer . Dary Kotaraya tuh ke JBS . HAHA ! On the way ke JBS , aku terserempak lagy dengan couple tuh . Aqmal kate takde bus ke Taman Daya . Dye balek naek teksi . Perghh ~ aku macam banyak sen lah sangat nak naek teksi kann .

Aku dengan Ayu still jugak pegy JBS . Sebab time tuh dah pukul 6 . If terlepas bus , aku tak tawulah sampai rumah pukul berape dho . Naseb baek ade bus ! Bus dah nak jalan dah . Tapy kitorang sempat tahan . Okay ! First time naek bus , aku kene berdiri . Sebab seat dah penuh ! Naseb baek sekejap jer aku kene berdiri . 


P/S:Bestlah kuar dengan Ayu ! Nanty free kite outing lagy okayy =) 

No comments: