October 23, 2012

Pembukaan semester 4 yang Happening !



Assalamualaikum semua :)

Bace tak title kat atas tuh ? Seriously happening , tuh yang nak sharing dengan korang . Sharing is Caring okay . Caring is Loving ! 

Petang tuh aku sampai Kemaman , Ijen amek kat tepi jalan . Hantar sampai hostel . Dalam setengah jam lepas tuh aku dengan Ijen gerak ke Teluk Kalung . Pantai feveret aku ! Tak pernah bosan lepak kat pantai tuh . Bersih . Nyaman . Tenang sangat suasana nye . Rindunye aku pada Teluk Kalung nie . Tak pernah lagy aku pergi Teluk Kalung dengan orang lain selain dari Ijen . Sebab dye yang kenalkan aku dengan pantai ni . Semua suka duka aku luahkan kat sini . Bile sedih . Bile gembira semuanye di sini dan tak lupe pada Ijen yang selalu teman aku . 

Lepas lepak kat Teluk Kalung , malam tuh aku keluar makan dengan Nik & Zali . Dah hampir 3 minggu tak jumpe diorang . Malam tuh lepas makan , kitorang lepak benteng . Kat benteng tuh lah , aku bagi hadiah birthday Nik . Aku pon dapat hadiah jugak . Hehehe ! Jersi Barcalona warne Orange siap dengan nama & nombor yang aku suke :) 

Esoknye baru lah kitorang pegi daftar same same dengan baju Barcalona . Aku dengan Nik je lah yang sedondon . Sem 4 ni jadual aku lega sikit cuma hari isnin je lah yang pack sangat . Dari pagi sampai ke petang jadualnye . Hari ahad aku takde kelas . So bole tido puas puas :) ! 


Lepas daftar sem siang tuh , malamnye kitorang gerak ke Kuantan . Sempat jugak tengok wayang cerita Aku Terima Nikahnye . Not bad lah cerita tuh . Sebenarnye aku dah lama tak tengok cerita melayu kat wayang ni . Sebab tak best . Kalau cerita omputih tuh biase lah aku tengok kat wayang . Sebab baru ade umm ! Yang aku tahu , cerita Aku Terima Nikahnye ni ade persamaan dengan cerita omputih The vows . Cerita The vows tuh memang best . Sangat sedih . Sebenarnye , bile aku tengok cerita Aku Terima Nikahnye tuh , aku teringat kt someone . Tak payah lah mention kat sini kan . 

Hari berikutnya kitorang tak sabar tunggu final piala Malaysia tuh . ATM vs TRW . Memang penuh semua kedai makan yang ade skrin besar malam tuh . Last last , kitorang tengok kat T'shoppe je . Tengok bola dengan Kak Ira a.k.a Super Kick & Azie Nordin . Bile ATM goal , menjerit jerit semua . Ramai rupenye yang sokong ATM kt T'shoppe nie . Bile TRW goal , orang yang kat sebelah aku nie pekik kat telinge aku ! Mak datok ! gile pekak aku dibuatnye . Semangat betol sek sek ni tengok bola . Aku memang nak tengok . Tapy tak nampak lah . Maklumlah aku kan rabun ! Tapi ape ape pon aku still lagi boleh nampak pemain TRW nombor 35 Afiq Azmi ! Hehehe ! Suke tengok dye even dye main bola macam haram . Kak Ira a.k.a Super Kick & Nik sokong Mohd Badhri Radzi a.k.a Piya kapten TRW . Memang Piya tuh main terbaekk ! 

Afiq Azmi

Mohd Badhri Radzi a.k.a Piya 

Korang tahu tak , esoknye aku pergi kolej , ramai betol yang pakai baju Kelantan . Takpon baju warna merah . Masing masing semangat TRW menangkan . Biase Bohh ! Tapi Afiq Azmi tetap macho !

Sebelum aku balek JB , petang tuh kitorang pergi Cherating . Sambut birthday budak perempuan sem 2 . Memang bertelur lah semua . Dengan pewarna anggur , tepung gandum , telur dan air . Kita gaulkan sebati . Aku dah sound Nik awal awal . Kalau dye babitkan aku , memang dye tak jumpe aku lagy malam dan sampai bile bile ! Aku taksuke bau telur yang hanyir tuh . Tapy memang teruk lah budak perempuan tuh kene . Ganas sek nie boh .



tompok tompok pewarna anggur  



Malam tuh lepas isyak , kitorang keluar makan ramai ramai . Nik , Aku , Zali , Mohd Noor , Taqiu , Faqih , Man , Mail , Rosi , Yie , Amir , Qudus , Sufi , Kecik , Ika , Mira , Seri & ramai lagi . Tapi sorry tak ingat name lah . Memang meriah malam tuh punye makan . 5 meja sambung . Macam kenduri dah kat Bahtera tuh . Aku dengan Nik asyik kena je . Sebab kitorang pakai baju Barca sedondon . Happening sangat hari tuh . Seronok habiskan masa dengan korang :) First time , Nik & Seri hantar aku balek kat terminal . 

 makan kat Bahtera



 

Mail , Rosi & Yie 



Malam tuh lepas makan makan , kitorang lepak Benteng . Tapy bukanlah seramai ni . Lepas lepak Benteng baru gerak ke Terminal . Aku tak sangke yang si Budak Kecik ( Syeh Redzuan ) tuh datang kat terminal untuk jumpe aku . Satu satunye kawan aku yang panggil aku Najwa dan tak pernah panggil aku Ana .Dye datang terminal dan kitorang borak borak kejap je . Tapy aku suke style rambut dye . Biar je lah rambut tuh macam tuh awak . Tak payah tukar tukar lagy lepas nie . Thanks jugak pade yang wish selamat jalan kat aku Jauwad , Syeh Redzuan , Nur Arif , Mohd Noor & Nik . 



p/s : Selamat Menyambut Hari Raya Korban


No comments: