February 13, 2013

Its all about PENANTIAN :)


Assalamualaikum dear readers semua :)

Terasa lame sangat tak update ape ape cerita dalam nie kan . Sebenarnye , tak semua cerita kite bole luahkan . Ade sesetengah cerita , kite tak mampu nak luahkan . Mungkin sebab terlalu gembira atau terlalu sedih . Tapi , air muka kita sudah cukup untuk memberitahu perasaan kite kan kan kan :) !

Okay ! Sekarang aku dah pun tamat semester 4 ! Bulan 3 nie bermula lah kehidupan sebagai second senior kat Naco tuh . Tak sangka dah semester 5 rupenye aku ni . Terase masa sangat pantas tinggal kan aku . Tapy takpe , sebab aku pun dah tak sabar nak praktikal then kerja . HIHI !

Sepanjang semester 4 nie , aku ade banyak cerita sebenarnya . Cerita dary kawan kawan aku . Tapy aku amek satu topik je lah ye iaitu berkaitan dengan Penantian . Macam tajuk kat atas tuh , its all about waiting !

Ade dua kisah kat sini , satu bahagia satu lagy kecewa . . . Itu adalah ketentuan Allah s.w.t kita redhoo je lah ye . Sabar . Setiap yang terjadi pasti ade hikmah yang tersembunyi . .

Aku cerita pasal yang kecewa ni lahh ye dulu . . .

Dye seorang lelaki yang akan buat apa saja untuk perempuan yang dye sayang . Dan ini merupakan kali pertama dye jatuh hati kt sorang awek ni . Macam macam yang dye cuba buat supaya awek tuh nampak dan sedar kewujudan dye kat situ . Mencuba sesuatu bidang yang dye tak pernah ceburi seumur hidupnya hanya untuk awek yang sorang ni . Mendalami ilmu yang dye rase susah sangat untuk dye buat . Cuba untuk menghasilkan hadiah hari lahir yang sangat memori untuk si awek . Tak pernah berputus asa ketika si awek layan tak layan je setiap mesej yang dye hantar kalau call , dalam 10 kali tuh belum tentu 1 pun si awek tuh nak jawab . Haihhh sabar je lah haty . Awek tuh betol betol buat mamat nie gile angau .

Bile orang nasihatkan si mamat nie supaya berhenti berharap pade si awek , si mamat ni taknak pon . Dye percaya satu hari nanty si awek tuh akan terime dye jugak . Cuma masa yang menentukan . Sebab ade orang pernah cakap yang si awek tuh mungkin hanya nak menguji kesabaran atau kesungguhan si mamat nie . So , mamat nie pon dengan rela amik ujian yang si awek tuh bagy .

Bulan berganti bulan . . Usaha yang dibuat tak membuahkan hasil yang memuaskan . Tapy si mamat tetap cuba cheer up kan si awek bile ade peluang . Tahun pun berganti dan akhirnye segalanya akan di akhiri . . .
Si mamat disuruh melupakan segala kenangan mereka . SEGALANYA !


Boleh bayangkan , betapa hancur hati si mamat . Tergolek dog jatuhnye . Segala usaha , susah payah yang si mamat buat supaya awek tuh nampak dye langsung tak memberi kesan . Perasaan dan penantian yang timbul sejak di bangku sekolah rendah lagy . Lame gile -.-

Apakan daya , Allah s.w.t lebih mengetahui segala yang terjadi . Sabar lahh kawan . Aku tawu kau kuat . Ade awek kat luar sana yang lagy sesuai dengan kaw , cume kaw jeh yang lom jumpe lagy . So be patient and just wait for your time . OKAY BRO !

Cerita yang kedua nie mestylah yang bahagia kan . . .

Pernah dengar dan pernah tawukan yang lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan baik ? Sebab itu semua  akan mewujudkan heart feeling di antara dua orang tuh . Macam tuh jugak yang jadi pada si awek yang dah terjatuh hati pada kawan baik dye sendiri . Mamat yang sangat caring dan sentiase buat si awek tersenyum . Kedua orang bestfriend ni , sentiase kongsi segala cerita bersama . Tak kire lah dary segi belajar , couple , kerja , family , hobi , pengalaman , kegemaran dan segala ape jugak cerita . Boleh dikatakan hampir tiada rahsia antara diorng berdua . Cerita yang memalukan diri pon diorang kongsi bersama . Cerita yang memburukkan diri pon diorang kongsi jugak . No secrets between them !


Mungkin disebabkan itu lahh timbulnye perasaan syg dalam hati si awek nie . Tapy segalanya dipendamkan sebab taknak rosakkan persahabatan yang sangat berharga tuh . Selalu sangat si awek nie sedih dan nangis bile terkenangkan si mamat nie . Sebab nye si mamat nie dah berpunya . Si awek nie cuba sedaya upaya tolong dan buat si mamat nie tersenyum bile ade masalah dengan couple dye . Rase sedih tuh , si awek simpan jeh dalam hati . Siapalah aku ni yang hanya kawan jeh di mata dye . Takk lebih pun .

Bulan berganti bulann dan masuk lah ke tahun baru . . Segalanye akan terbongkar jua . Dua sahabat ni berbual dary haty ke haty . Si awek gembira bagai nak gila . Tersenyum sampai telinge . Rupanya selama nie si awek tidak pernah bertepuk sebelah tangan ! Ya Allah s.w.t , tuhan jeh yang tahu betapa gembiranye hati kerana setiap doa nye Allah dengar dan Allah perkenan kan . Tidak sia sia usaha nye selama ini . Usaha , menjadi orang yang akan sentiasa ade di sisi si mamat tak kire susah atau senang . Sedih atau gembira . Suka atau duka .


Walaupun si awek perlu berkongsi bahagia , tapi itu semua dye terima dan redhoo . Tidak bertepuk sebelah tangan itu saja dah buat dye bahagia yang amat sangat . Penantian yang hampir setahun itu sungguh tidak sia sia . Berkat doa yang hampir setiap hari dipanjatkan sangat membuahkan hasil .

Kasih sayang si awek pada si mamat sangat lahh besar . Masing masing berasa agak sikit terkilan , kenapa dary dulu lagy tak terus terang . Mungkin waktu mengajar kite agar lebih bersabar dan tabah . Allah s.w.t sentiasa dengar doa kita dan akan memberikan yang terbaik untuk kite . Insya Allah :)

Semoga semuanya berjalan dengan lancar walaupun bahagia yang sementara itu akan hilang bila bila masa mungkin . Tak siapa yang tahu rahasia di hati . Cinta itu sementara tapi sayang, kasih kita kekal sampai bile-bile . . .

Biaselah tuh ade yang berjaya ade yang gagal . Ade yang sanggup menanti ade yang tak sanggup . Ade yang rela , ade yang tak rela . Walauape pon kite mambu ubah nasib kite JIKA kita berusaha dan selebihnye kite tawakal pade Allah s.w.t . Amin yarabbalalamin :)

P/S : no one knows what I'm into you and no one knows what things we've been through <3 p="">

3 comments:

Mrs Aya said...

besh awak celoteh..nice blog
salam kenal

Elis said...

mekasehhh :)
salam kenal jugakkk

An-Nisa said...

Entah kenapa rasa familiar sangat muzik latar ni..Lagu jepun ke eh??
btw,do visit n follow my blog..
Salam kenal!
http://nouranur.blogspot.co.uk/