March 29, 2011

1st time kerja Catering di Bkt Katil, Melaka

Time nie, cousin aku yang offer . . . *kak ain*
pegy catering di bukit katil time sch holiday bulan 3 . .
kerja 5 hari jer . . .
so, selame 5 hari tuh aku stay kat Alai la . .
catering nie untuk budak2 kem pengakap seluruh Malaysia . .
Indon pon ade datang . .

naseb mama bagy time tuh . .
act, duet poket aku dh kempis . .
sebab gasak outing jer . .

first day keje aku dah nak pengsan !
muke dh pucat !
bukan sebab penat .
tapy sebab tak makan . .
and !
aku buat keje smbil berdiri . .
plus !
aku 2nd day peod !
perghhh --'

first day keje pon aku dah ade pak mertua & mak mertua !
lagy gile kencang !
HAHAHAHA !
entah ape sengal naow aku pon x tawu ler . . ~

sepanjang catering , aku suke lepaking dgn boys kt situ . .
ATTENTION !
bukan nak mengatal oke !
tapy sebab kepale diorg yg giler bebal tuh oke !

Iwan , Alip , Mat , Maan & Zahin

Iwan & Alip sebaye aku .
due due ekor nie kalau ade mmg gegak gempita la. .
Iwan ketawe mcm nk terkeluar anak tekak .
face Iwan nie very familiar taw .
Alip nie same besday dgn mber aku . name pon Alip gak ~
korang kembar dho !
tapy Alip catering nie hensem !
tapy dye mmg suke buad muke dho !
geram aku !
ade ker Alip pggil aku Mona la . Suraya la .
bengong eh kaw --'
Alip suke lagu mesej aku . .
Pitbull - The Bon Bon ! *peace ! lagu tuh mmg feel bak kate Alip !

Mat . .
dye punye prngai same mcm mber aku
Serul . muke pon dh nak same . .
tapy Mat nie umo dh 21 .
ade ker dye pggil aku Diong ?
entah ape bende diong tuh pon aku tak tawu . . --'
Mat mmg slalu ajak aku cuci pggan , mngkuk, tray , kuali , kawah & periuk . .

tapy sebelum aku follow boys nie mencuci, aku msty kene go to toilet first !
kalau tak.........
aku akan ketawe terkencing kencing di sinun . . --'
HAHAHAHA !

pernah , mase tgh syok mencuci nie aku tersalah sebut . .
bengong betol . . .
mase tuh aku tgh berusahe menyental kuali . .
dah la susah nk tanggalkan kerak kerak tuh . .
dengan selambe dan penuh yakin !
aku pon cakap la kt dak Mat . . .
"dho ! mane SENTOL PERIUK ?! "
Mat terus buad muke pelik . .
terbahak bahak dye ketawe . .
nak terkencing kencing dye . .
Mat sound aku . .
"pergh ! dasat gile ayat kaw !"
aku baru perasaan kesilapan teknikal tuh . .
dak Mat mintak la dak Maan hulurkn sental periuk tuh . .
"Maan ! kaw tolong hulurkn SENTOL PERIUK tuh !"
Maan dah buat muke pelik . .
tapy berdekak la...
start dari situ la diorg panggil sental tuh SENTOL !
menyirap jer aku ~

ade lagy satu peristiwa yg kelakau amat !
tapy maaf la tak bole crite kt cnie .
kalau crite confirm aku kene gelak gile babih !
lebih baek tak payah crite !

hari last day pon aku nak pitam gak . .
maybe sebab aku terkejut . .
pagy tuh aku bangun lambat . .
terbangon kol 6 . ptotnye waktu mcm tuh, aku dh gerak dh .
sampai kt kem tuh, aku rase tak sehat . .
rase nak muntah. . nak pitam . .
last last aku tydo kat surau jer . .
tghari tuh baru aku bangun . .
sambung balek buat kerja . .

hari last day boys maen simbah simbah air . .
Alip la mengong ! dye yg start baling baling air . .
tapy ape ape pon hari last tuh mmg happening la . . !

balek rmh jer aku dah bantai tydo dary tghari sampai ke petang . .
maghrib tuh aku demam ~
biasee la 1st time kerja . .
kerja catering plak tuh . .
penat gile weyh !
pegy gelap balek pon gelap . .
pegy tak jumpe matehari , balek pon tak jumpe matahari . .



REALITI INSAN - SANTEEKEE

lagu yang buat aku teringat kat budak budak catering ^^



layan . . . ^^



No comments: