September 12, 2011

Songs of me



Ttetiba tengah malam ni aku rasa macam nak bercerita pasal lagu . Aku ni memang tak boleh dipisahkan dengan lagu . Setiap hari aku akan dengar lagu . Dengar radio . Dengar mp3 . Macam macam lagu aku suka . Ada jugak beberape lagu yang ada kene mengena dengan aku . Contoh nya macam lagu ... 

1. Bila April - Fazley . Tuh time 2006 punye lagu . Time bulan april , aku putus dengan couple aku *that was my first love* dan suruh dye accept adek angkat dye yang dah lame suke kan dye . Sampai sekarang aku still ingat lagy date diorang couple . 21 April 2007 . Majlis Maulidur Rasul kat SMKTD1 . Sedih , aku sorang jeh yang rasa . Berbulan jugak aku nak pulihkan sakit haty ni . Sebab aku ni jenis yang suka memendam . So semua aku telan sorang sorang .

2. Dealova - Once . Lagu yang sangat menyentuh haty . Meruntun haty . Romantik . Lagu ni time aku dengan Akib . Budak Majidee yang tua 6 tahun dary aku . Kitorang couple cecah 3 tahun . Dye dah bawak aku jumpa family dye . Jumpa kawan kawan dye . Beramah mesra dengan family dye . Berkongsi cerita tentang salah silah family dye . Tapy last last , kitorang putus jugak . Mungkin takde jodoh . Sebelum putus dye pernah nyanyikan aku lagu Tercipta Untukku - Ungu . Aku masih ingat lagy . Time tuh atas motor . Dye nyanyi kuat kuat . Antara lagu lagu aku dengan dye . . . 8 Hari seminggu - Syuga , Karena wanita ingin dimengerti - Ada Band , Pemain Cinta - Ada Band (terase dengan lagu ni) ,   
Tak Bisa Memilihmu - Sixth sense , Alasanmu - Exists (terase gila dengan lagu nie) & Sempurna - Andra & The Backbone . Banyak lagu lagu aku dengan dye , tapy setakat nie je yang aku ingat buat mase ni . 

3. Ku ingin kamu - Romance . Lagu nie time aku scandal then jadi kekasih gelap Mr.J a.k.a Eijai . First time aku declare scandal . Act , aku memang tak berminat langsung dengan scandal . Tapy Eijai was the 1st person . Sangat teharu bila dye bagy aku lagu ni . Dye suruh aku baca lirik lagu tuh . lirik tuh dye tujukan untuk aku . Time tuh , aku memang mencari lagu tuh . Aku setia gila bile couple dengan Eijai . Even aku jadi yang kedua tapy aku tak pernah cuba untuk cari lelaki laen . Aku takde niat nak rampas dye dary couple dye . Cume aku nak menumpang kasih dye je . Lagypon dye yang approach aku dulu . 
Kekasih gelapku - Ungu . Lagu nie lah yang jadi ringtone Eijai if dye call aku . Disana Menanti Disini Menunggu - Ukays . Eijai pernah nyanyikan aku lagu nie . Time tuh kitorang lepak kat tangga flat aku . Dye datang lepak dengan aku pagy pagy . Rindu saat tuh . Di antara kalian - D'masiv . Eijai paling tak suka aku dengar lagu ni . Dye taknak aku rase serba salah . Dye taksuke . Tapy tuh lagu fav aku waktu tuh . Merindukanmu - D'masiv . Lagu ni aku bagy kat dye time kitorang baru couple . Setiap kali dengar lagu ni , aku akan teringat dye . Sekarang aku dah tak dengar lagu ni lagy . Jangan pernah berubah - ST 12 . Bila kitorang putus , aku bagy dye lagu ni . Lagu nie sangatlah bermakna untuk aku waktu tuh . Tak bisa memilihmu - Sixth sense . Lagu nie lah punca aku dengan dye berpisah . Dye tak boleh tinggalkan Chacha . Sedih gile aku . Tapy tuh lah risikonya yang aku perlu tanggung dan aku memang tawu tuh dary awal . 

4. Salahkah aku - The Muffins . Lagu nie time aku couple dengan Ryzal . Lelaki yang aku tak boleh sayang sampai sekarang . Tapy aku tak tawu lagu nie patut dye tujukan ke aku . Sebab lirik dye tak sesuai kalau aku yang tujukan ke dye . Ryzal memang baek . Jujur . Setia . Penyayang . Tersangat lah caring . Sampai aku naek rimas pun ade . Tapy aku tak suke sikap cemburu buta dye dan pemaksa dye tuh . Selama dua bulan aku try untuk sayang dye tapy tak boleh . So , aku dengan dye putus sebab dye terlepas cakap nak break off ! Tapy lepas tuh dye mintak peluang lagy . Sorry lah aku memang betul betul takde haty dengan kaw lah Ryzal . Memang kaw baek . Tapy belum cukup untuk buat aku sayang kaw . Lagypon time tuh aku dah jumpa orang yang aku sayang . Tak bisa memilihmu - Sixth sense . Aku tak boleh pilih dye sebab aku tak sayang dye . Aku lagy sayang Akem ! 


5. New divide - Linkin Park . Lagu nie calleringtone Akem . Seorang penganggur di Skudai . Tua 6 tahun dary aku . Anak manja dalam family walaupun dye yang sulung . Memang aku jatuh hati kat dye . Sebab dye aku tak pandang Ryzal lagy dah . Dye orang berkarisma . Dalam ramai ramai couple aku hanya dye sorang je yang berkulit putih . Ganjil sikit lah . Act , aku memang tak berminat dengan orang yang muke putih putih ni . Sebab rase macam jambu je . Tak jantan langsung . Bengang - Mantera . Lagu ni aku dengar time dye mengaku kesilapan dye . Dye terlanjur dengan perempuan laen . Sumpah aku terkejut gile . Aku terus menangis bila dengar dye cakap macam tuh . Rase macam jatuh terduduk . Tapy , aku masih maafkan dye . Bagy dye peluang dan terima dye . Kitorang couple selama 5 bulan sahaja . Jodoh tak panjang . Tapy tak bermakna lepas aku putus dengan Akem , aku boleh lupakan dye terus . Setahun jugak aku amik masa nak lupakan dyeBernafas tanpamu - Lyla . Aku selalu dengar lagu nie time aku cuba nak lupakan dye . Cuba nak bina perasaan benci kat dye . Dye tinggalkan aku macam tuh je . Sedih je bila dengar lagu nie . Tapy Alhamdulilah . Sekarang aku dah pun lupekan dye .  Kebetulan muke Akem tuh macam artis Zulkifli Ariffin . Pak we Abby Abadi tuh la . 


6. One time - Justin Bieber . Lagu nie mengingatkan aku pada Akmal Kamal . Couple aku yang agak unik ni . Dye sebaya aku *1st time couple dengan orang yang sebaya* . Belajar di Cairo , Egypt . Berasal dary Cheras , KL . Dye dary keluarga yang mewah . Aku couple dengan dye selama 5 bulan je . Kitorang putus cara baek . Putus sebab dah tak sayang . Kitorang tak pernah gado langsung pun . Maybe sebab buhsan kot . Mama aku suke dye . And dye merupakan anak angkat mama . Semua lagu lagu Justin Bieber buat aku teringat kat dye . For the rest of my life - Maher Zain . Lagu nie lagy lah buat aku teringat dye . Akmal bagy aku lagu nie time Maher Zain belum naek kat Malaysia lagy . Bila aku dengar lagu ni , aku rase sayu je . Wedding Dress - Tae Yang . Lagu ni pun buat aku teringat kat dye . Sampai sekarang . Drama tv3 Na O Mei nie pun buat aku teringat dye . Sebab waktu tuh drama nie tangah popular . Kitorang mesty tengok punye . Carik lagu lagu dalam drama tuh same same . Bila aku tertengok balek drama tuh mesty teringat dye punye lah . Until now on kitorang still kawan . And dye dengan adek dye , Aiman Kamal jadi siblings aku kat FB . 

7. T.I ft Justin Timberlake - Dead and gone . Paling aku benci lagu ni ! Lagu ni buat aku teringat kat Wan a.k.a Zulhusni . Sumpah aku benci dye sampai bile bile . Tua 5 tahun dary aku . Stay at Skudai . Polis Bantuan (PB) kat JB Sentral . Sebab dye aku hilang 2 orang kawan . Sebab dye jugak life aku huru hara . Hubungan aku dengan mama jadi kacau bilau . Pelajaran aku terganggu ! Tapy yang paling aku frustrated , aku hilang 2 orang kawan aku . . . =(

8. Buat aku tersenyum - Sheila On 7 . Lagu nie buat aku teringat pada Lukman Hakim a.k.a Donut . Donut tuh panggilan mama aku untuk dye . Dye sebaya aku . Stay Taman Universiti , Skudai . Kitorang pernah jumpa time aku form 5 . You're my future Part 3 , korang boleh pegy entry tuh untuk review balek cerita pasal Lukman nie . Penat lah aku nak story lagy . Lagu Shiela on 7 tuh dye pernah nyanyikan aku time nak try aku mule mule dulu . Tragedi oktober - Awie . Lagu nie pun dye nyanyikan time anny kitorang yang ke-2 bulan . Satu kelebihan dye yang buat aku sangat terjatuh haty ialah dye pandai main gitar . Aku memang suke laki yang pandai main gitar nie . Just a dream - Nelly & Love the way you lie - Rihanna (part 2) . Lagu nie pun buat aku teringat kat dye sebab aku banyak dengar lagu nie time dye selalu abaikan aku dulu . Recording lagu lagu yang dye pernah bagy kat aku , sume aku still simpan lagy . Cuma aku dah tak dengar lagy je sekarang nie . Hubungan aku dengan dye bertahan 4 bulan je . Perangai dye same jeh macam lagu Drama King - Meet uncle hussain ft Black . Sesuai sangat . Lagu Jar of hearts - Christina Perri nie pun sesuai untuk Lukman jugak . Sekarang cuma sesekali je bayangan Lukman datang balek pada aku . .

9. Percaya padaku - Ungu . Lagu nie 1st time aku dengar dalam awal tahun nie . Waktu tuh aku baru je rapat dengan Bie ! Bie tetap nak usah aku even dye tawu aku dah ada boy . Lagu nie macam mengambarkan macam mana dye pujuk aku untuk terima dye . Act , aku susah nak terima dye sebab aku dah fobia dah . Takot nak berharap lagy . Takot di kecewakan lagy . Kita tak tau apa takdir kita di masa akan datang . No other - Super Junior . Lagu nie aku teringat time aku dengan Bie 1st time kuar berdua . Kitorang belum couple lagy waktu tuh . Keluar sebagai kawan je . Bie kate lagu Mungkinkah Terjadi - Spider nie buat dye teringat kat aku . Bile aku dengar lagu nie pun , aku teringat kat Bie jugak . Lagu nie mengambarkan perasaan dye kat aku . Cinta matiku - Sixth sense . Bie pernah kate , aku nie cinta maty dye . HEE ~ Tapy lagu Give me everything - Pitbul ft Neyo nie lah yang buat aku semakin teringat kat Bie . Bile Bie call je , mesty keluar lagu nie . Sampai mama pun dah tawu dah nie lagu Bie . HAHA ! 

Kesimpulannya , aku lebih suka meluahkan perasaan melalui lagu atau pun pepatah inggeris . Sememangnya aku dan lagu tak boleh di pisah kan . Kalau aku kata aku suka lagu tuh mesty ade makna di sebalik lirik lagu tuh . Kalau tak , takde sebab pun aku nak suke lagu tuh deyy ! 


p/s : 6 days to go =)

No comments: