June 16, 2012

Sahabat

Hye dearest readers sekalian . .

Pagy nie aku layan lagu Sahabat then teringat pade semua kawan kawan aku . Tak kire lame atau baru ataupun yang dah lost contact . 

Aku rindu korang sangat sangat lahh . Aku selalu teringat semua kenangan dengan diorang . Bile kite bole mcam dulu lagy ? Bile kite bole berkumpul macam time sekolah dulu ? Bile lagy ? Aku dahh rindu nak gelak gelak dengan korang nie . . .

Untuk yng dah lost contact , aku mintak maaf . Tak boleh ke kite berkawan macam dulu lagy ? Let by gone be by gone . . . Aku tawu aku silap . Then sekarang aku mintak maaf . Aku ngaku aku silap . Aku rindu kenangan kite . 

Aku rindu semua kawan kawan aku . . .

Aku teringat gak pade arwah Hazim Suhaimi . Dulu aku pernah bagy lagu Sahabat tuh pada dye . Time tuh aku baru jeh rapat dengan dye . Arwah tuh handsome . Muke macam kacuk . Muke arwah macam David Archuleta tuh . 

Aku tawu dye meninggal pun dary ex couple dye , Dibah . Dye IM aku kat FB . Terkejut tak payah cakap lahh . Sumpah aku terkejut sangat . Sebelum dye meninggal , dye sempat tegur aku kat FB . 2 3 hari lepas tuh tawu tawu jeh dah meninggal . Dye meninggal sebab lemas kat Desaru hari New Year 2012 tuh . Seriously aku susah nak percaye mase tuh . Tapy bile masuk paper , baru aku percaye . Al-fatihah untuk arwah . Semoga dye ditempatkan dengan orang orang yang beriman . Amin . . . .

Okay , sekarang nie nak cerita pasal kawan kawan aku yang dah lost contact . Mula dengan kawan dary kecik ye . 

Dye seorang lelaki . Kitorang kawan dary kecik lagy . Selalu same same . Mane dye ade , aku ade . Mane aku ade , dye ade . Dye sebaye aku dan jiran aku jugakk . Orangnye pandai , kulit putih , tinggi nye sederhana jeh . 

Kitorang tak satu sekolah tapy kitorang sangat rapat sampai lah darjah 6 kitorang ade salah faham . Start dary situ kitorang pon dah tak bertegur sapa . Time tuh tak satu sekolah . Naek form 1 pon kitorang tak satu sekolah dan masih lagy tak bertegur . Tapy dye mula carik nombor telefon aku . Dye mintak pade kawan aku . Kitorang mesej tapy aku masih lagy tak layan dye . Masing masing menyepi lepas tuh .

Naek form 2 aku dapat tahu yang dye masuk ke sekolah aku . Masuk sekolah aku tuh takde hal lah yang jadi hal nye dye masuk kelas aku ! Bile ingat balek saat tuh , sebenarnye aku kesian kat dye yang selalu di pinggrkan kat dalam kelas tuh . Orang buli dye . Sakat dye . Sebenarnye aku kesian tapy , tuh lahh . Aku sakit haty lagy . Tapy hubungan aku dengan dye jadi baek selepas kes kat sekolah . Tak payah lah aku sebut kes ape . Budak budak orm 2 tahun 2007 tawu lah kes ape yang jadi mase tuh . 

Lepas kes tuh aku dengan dye jadi rapat balek . Dye teman kan aku pegy date . HAHA ! Time kenduri Maulidur Rasul kat kawasan rumah aku tuh , kitorang pakai baju same warne . Warne coklat . Then dye pon pakai shampoo yang aku pakai . Sunsilk pink . Kitorang ade duit persahabatan . Dye yang buat time tuh gune duet dye lahh . Sampai sekarang aku simpan lagy . Tak pernah terfikir pon nak buang kenangan tuh . Dye jugak lah yang bawak aku ke kedai bunge kat Setia Indah tuh . For the first time in my life pegy kedai bunge taw . Dye tuh suke bunge . Aku yang perempuan nie pon tak berape minat dengan bunge bunge nie . Tapy aku agak teruja jugak lahh time masuk kedai bunge tuh . Dye beli semua bunge hidup . 

Time besday aku dye bagy teddy bear wane putih dan sekotak coklat . "special for my only sweethearts" . Aku masih simpan kad tuh rasenye . Kotak tuh aku simpan lagy . Teddy bear tuh aku simpan lagy . Kain erah dalam kotak tuh aku simpan lagy . Reben pade kotak tuh aku simpan lagy . Pernah aku merajuk dengan dye , dye nyanyikan aku lagu Faizal Tahir - Kasih Tercipta . Sebab aku suke sangat lagu tuh mase tuh . Kenangan semua tuh aku simpan lagy . Tak pernh aku lupe . Tapy persahabatan ini terputus lepas dye mengaku something pade couple aku . Something yang aku tak sangke dan terkejut . Starts dary situ lahh aku terus tak layan dye sampai sekarang . 

Baru baru nie aku cube carik FB dye . Aku jumpe FB dye tapy aku tak add pon . Cume usha usha jeh . Just nak tahu perkembangan dye sekarang itu saje pun sudah memadai . Sebenarnye aku rindu dye sebagai kawan aku . Sekarang dye further study kat kolej Geomatika di KL . Kos fesyen designer . Semoga dye berjaye selalu ye . Thanks for your attention and our friendship is very beautiful moment .



Seorang lagy kawan aku yang dah lost contact . Dye tua 4 tahun dary aku . Stay dekat area taman aku jugak . Berkawan baek dengan ex aku , Ryzal . Name budak nie Azam . Aku kenal dye pon dary ex aku . Kitorang start kenal time aku form 4 tahun 2009 . Mase tuh dye dok usha member baek aku , Ain . Tapy maybe takde jodoh , diorang tak couple pon . 

Tahun 2010 , aku form 5 . Azam start rapat dengan aku . Bile dye ade masalah , dye selalu share dengan aku . Aku cube tolong dye selagi aku mampu . Dye pernah mintak couple dengan aku , tapy aku taknak . Sebab dye kawan baek ex aku . Takkan lahh aku nak accept pulak . Nak kate orang nye tak handsome , tipu lahh . Azam memang handsome . Putih . Mate sepet . Chinese look dye tuh . Orang nye baek . Sopan dan beradab . Susah nak jumpe lelaki yang beradab sekarang nie . 

Tapy kejadian yang buat aku hilang dye ialah , berpunce dary couple aku . Aku silap sangat time tuh . Aku tawu aku silap . Kalau aku apat putar balek mase tuh , aku akan betolkan semua kesilapan tuh . Sebab aku rindu Azam . Aku tak patot petik name dye sampai membabitkan couple dye . Aku menyesal sampai sekarang dan sampai sekarang jugak aku cube untuk berbaek dengan dye . Tapy dye macam tak boleh maafkan aku . Takpe lahh . Orang dah tak sudi . Yang penting aku dah mintak maaf banyak kali dahh . So , terpulang pade dye nak maafkan atau pun tak . Aku seronok kawan dengan Azam . 



Okay . Sampai sini sahaje lahh kesah aku ye . Nanty aku sambung lagy okay . Kumpul mood and cerite dulu okayy =)

p/s : I miss you guys . . .

No comments: