October 3, 2012

Semester 3 dah tamat !



Assalamualaikum para pembace sekalian . . . Dah lame jugak aku abaikan diari ni . Aku dah tak menaip sejak hati ni dah tawar untuk menaiplahh . . Ade cerita nak dikongsi tapi takde hati untuk berkongsi , biarlah aku saje yang tahu ape yang terjadi . . .

Okay ! Aku dah pon tamat semester 3 dan sekarang tengah menunggu untuk daftar semester 4 ! Rase macam tak percaye yang aku dah sem 4 . Bulan 10 ni genap setahun aku & pelajar intake oct 2011 belajar di Ranaco tuh . Tak lupe jugak untuk budak hostel BF9 . Dah lame rupenye kite bersame kan . . Tak sedar dah setahun duduk serumah . Dah semakin dekat sem 6 , mesti sedih nak tinggalkan semua kenangan kat sini . Sem 3 nie macam macam yang aku dapat . Macam macam orang yang aku mula kenal . Macam macam pengalaman yang aku dapat .

Sem 3 ni aku sambut bulan puasa di Kemaman, Terengganu dan pada hari raya tahun ni aku merelakan sesuatu yang aku sayang pergi atas sebab takdir nye dah memang begitu . Seorang lelaki yang aku pernah sayang , yang pernah buat aku tersenyum dan bahagia walaupun seketika , telah bertunang dengan gadis pilihan hatinya . Alhamdulilah , majlis pertunangan dye yang berlangsung di bandar Chukai, Kemaman Terengganu berjalan dengan lancar . Aku tak pergi tapi , gambar-gambar dalam FB tuh dah cukup untuk memberitahu yang dye bahagia saat itu . . Selamat Bertunang Mohd Syahid Sairi & Nur Syamimi . .

*insya Allah*

Sem 3 ni jugak , relationship aku & Zuar berakhir . . . Cukuplah setahun 3 bulan , itu sahaja yang aku mampu bertahan . Aku tawu Zuar masih mampu untuk bertahan , tapy bukan aku . Kami berpisah sebab dua dua salah dan aku yang buat keputusan untuk putus . Pada sesiape yang tak tahu cerita sebenar atau pun tak rase ape yang kami rase , jangan lah sesuka hati mengkritik keputusan aku . . . Memang panas hati bile ade orang yang menuduh bukan bukan sebabkan keputusan aku tuh . . Haihhh ! Malas je nak cite kat sini . Takpe lahh yang lepas , biar kan lepas okay . Yang penting aku dan Zuar masih berhubung seperti biase . Dye kini menjadi kawan rapat atau boleh di panggil abang yang akan sentiase melindungi aku . Insya Allah kalau ade jodoh kami bersatu kembali . .

Dalam sem 3 nie jugak aku baru jeh kenal dengan beberapa orng budak kolej aku . Nik Azudin , Razali , Noor , & Syeh Redzuan . Nik , Razali & Noor tuh budak kos Safety Group A dan same semester dengan aku . Diorang memang kelakar dan aku seronok lepak dengan budak 3 orang nie . Syeh Redzuan ni dah lame tawu pasal dye cume sem ni baru aku kenal dye . Dye lah yang start panggil aku Najwa Latif kat kolej tuh dan sampai sekarang dye tetap panggil aku Wawa Latif ~ Dengan budak kecik ni pon seronok gak . Suke sangat mengarut . . Pening aku layan kepale dye . .

Tapy kawan baik aku Ijen GEMOK , Patricia dan budak BF 9 tetap tak dilupakan . Aku lalui semua dengan mereka . Sem 3 nie aku rase dah 2 kali aku pergi Gambang Waterpark tuh . 1st pergi dengan budak kelas aku . 2nd pergi dengan Seri , Mola , Ucop , Mira & Ijen . Duit banyak habis kat Gambang jeh ~

Birthday aku kali nie aku sambut kat Terengganu . Yang best , aku dapat larikan diri dari budak budak rumah aku . Sebab diorang dah plan nak baling tepung kat aku . Malam tuh aku overnight dengan Ijen kat Teluk Cempedak . Dalam pukul 4 pagi baru aku balek . Time tuh sume dah tido . Fuhh ~ selamat aku . Birthday kali ni Nik Azudin bagi aku jam tangan warne putih . Mok , bagi aku shawl wane merah . Thanks pade yang bagi hadiah & wish birthday aku itu hari :)

Naik sem 4 nie , Patricia dah tak duduk hostel lagy . Dye dah duduk rumah sewa . . Susah lahh kitorang nak study same . Study lah sangat . Padahal online 24jam .

Sampai sini je lah cerita kali nie . Dah pening dah kepale nie tengok lappy nie . . Okayy Chow ! =)



P/s : Insya Allah kalau ada jodoh antara kita :)

No comments: