October 5, 2012

House mate dan Room mate di Kemaman Terengganu !



Assalamualaikum semua :)

Hari ni aku nak cerita pasal kawan kawan aku yang ade kat Kemaman Terengganu tuh . Semakin lame , semakin ramai kawan yang aku dapat kat kolej tuh . Tapy malangnye , aku cume cam muke budak kolej aku tuh kat FB je . Kat kolej , langsung aku tak perasan diorang . Sebabnye aku kalau kat kolej tuh memang jarang nak tengok orang sangat . Aku kalau jalan , straight je . Takde pon pandang kiri kanan . Sampaikan ade orang cakap aku ni SOMBONG ! Tapy siape yang kenal aku , tawu lah aku ni macam mane kan . . .

First biar aku kenalkan dulu House  mate aku seramai 12 orang (termasuk aku) . . .

Kak Ira - Terengganu & Pija - Negeri 9 

Seri - Muadzam Shah, Pahang & Farah - Terengganu

Nurul Fatin - Kuantan, Pahang

Maizatul - Terengganu & Azrien a.k.a Kaka - Yong Peng, Johor =)

Azie - Kedah & Zila - Kelantan 

Kak Zirah - Kota Tinggi, Johor =)

Ade lagy 2 orang yang takde gambar . Akak Dieya , aku takde gambar akak so , takde lah gambar dye dalam ni . Diorang nie sume course Maritime . Dalam rumah tuh aku je yang course Logistic . Agak terpinggir sikit . Heheh ! Kitorang dah setahun menetap bersama , makan bersama , tido bersama , ketawa bersame , mengumpat bersame , mengate bersame , tarik muka masamm muka bersame . Boleh kate semuanye lah same same . Dalam rumah tuh kitorang semua same semester and same intake . Yang berbeza cuma umur je . Dalam rumah tuh yang pangkat memang akak ialah Kak Dieya . Dye kadang kadang garang . Kadang kadang manja sangat . Dye & Azie lah yang selalu kemas rumah tuh . Kak Dieya jugak lah yang selalu bising kalau rumah tak berkemas . Heheh ! Maklumlah kami adik adik . . Memanglah macam tuh . Tapy Akak Dieya lah yang jage aku time aku demam panas dulu . Akak tak tido sebab jage aku . Dye yang mandikan aku . Buatkan bubur untuk aku =) So sweeeeeet :) Okayy tak lupe tuh tawu . Macam macam ragam dan kerenah dalam rumah kitorang nie . Sentiase Happening :) Kami nak sentiase bersama , so kami maintain kan siape yang duduk dalam rumah kami sampai habes sem . . Insya Allah . .

Sekarang nak cerita pasal Room mate aku pulak . . . Ade 4 orang sebenarnye tapi tambah lagy sorang sebab dye dah jadi macam budak bilik kitorang sebab dye selalu lepak situ . . .

my room mate

Kami dah duduk sebilik selame setahun dari sem 1 . Mai start duduk rumah kitorang start dari sem 2 . Dye duduk satu bilik dengan Azrien a.k.a Kaka . Mehh aku cite sorang sorang pasal room mate aku .


Firstly, Seri Salwani . Dye asal Dari Muadzam Shah, Pahang. Sebaye aku . Seri nie punye mulut ya Allah ! Bising yang amat bile dye dah start membebel . Tapy dye memang suke melawak . Kalau takde dye dalam bilik , mesty sunyi jeh bilik tuh . Sejak dua menjak nie aku selalu keluar dengan Seri . Merayap ke sana ke sini and untuk maklumat korang , Seri ni dah ada couple ye . Mamola Samsudin :) She's not available . .


Nie Farah Nadiah Shahirah . Name dye memang panjang . Asal dari Paka, Terengganu . Umo dye sebaye aku . Dye pon jenis banyak mulut jugak . Suke menyakat orang . Tapy kalau orang sakat dye , tak bole . Farah kalau dah start membebel loghat ganu dye . . . 2 3 patah jeh yang aku faham . Yang lain haram tak faham . . Farah nie ade gelaran nye . . Mokdek . Hahahaha ! Biar kitorang jeh yang tawu ape maksud mokdek tuh yee Farahhhh :)


Nurul Fatin . Dye antara yang tinggi antara kitorang berlima . Hitam manis dan kurus tinggi tapy agak muncet sikit . Hehehehe ! Same macam aku . Seri Salwani pon muncet okay . Fatin ni asal Kuantan, Pahang . Dye sebaye dengan aku , Seri & Farah . Fatin nie agak pendiam sikit . Tapy bile dye dah serasi dengan orang tuh , barulah dye banyak mulut sikit . Dye ni single BUT not available okayy guys . Sebab dye ade Abang Kipas dahh . Hahaha <3 p="p">



Siti Maizatul Asnor . Aku suke name Asnor yang kat belakang tuh . Mai yang pakai baju biru tuh . Dye pon antara yang tinggi jugak . Yang bestnye Mai nie kalau dah buat lawak , confirm kitorang ketawa terbahak bahak . Dye asal dary Marang, Terengganu kalau tak silap aku lah . Sejak dary sem 2 , Mai memang kuat makan . Aku agak berselera jugak bile aku tengok dye ni makan . Semangatnye dye . Mai nie dah berpunye taw . Dye sayang sangat sangat kat Abang Roslan dye . .

Untuk pengetahuan korang , dalam bilik aku ni memang berpakat couple dengan orang yang lahir tahun 1991 agaknye . . . Sebab orang yang kitorang sayang sume lahir tahun 1991 . Tapy tak tawu lah kalau si Farah nanti . . . .

Okay ! Sampai sini je lahh entry untuk kali ni . Lepas ni baru aku tulis pasal class mate & collage mate ye :)

P/s : Semoga Tehibur :)








No comments: