December 15, 2012

Perasaan bila kita harus BACK OFF :')


Assalamualaikum semua :)

Malam tadi aku tengok cerita hindustan , Kuch Kuch Ho Ta Hai . Dalam cerita tuh SRK (Shah Rukh Khan) & Kajol jadi kawan baik dan Rani Mukherji merupakan perempuan kedua yang hadir di antara dua sahabat itu dan dapat tawan hati SRK . Dalam mase yang same, Kajol ade hati kat SRK nie . Tapi apekan daye , Kajol kene ketepikan perasaan tuh untuk kebahagiaan SRK & Rani .

Aku faham sangat perasaan Kajol yang pegang watak Anjali dalam cerita tuh sebab aku pernah rase perasaan tuh . Aku pernah ade dalam situasi tuh . Melepaskan sesuatu yang kite sayang untuk melihat dye bahagia sebab kite tak mampu bahagiakan dye dengan cinta & kasih sayang kite . . .

Takpelah kawan , mungkin kite di takdirkan untuk ade perasaan tuh tapi bukan di takdirkan untuk memiliki dye . Mungkin juga dye bukan yang terbaik untuk kite dan kite bukan yang terbaik untuk dye, siape tahukan . No one knows what Allah plans for you , me , we & us . Kita hanya mampu berdoa .

Kebiasaanye orang yang BACK OFF nie , hati dye sangat kuat . SANGAT KUAT OKAY . Korang yang BACK OFF tuh kuat sebanarnye . Percayelah . Bukan semua orang mampu buat macam yang korang buat . Korang back off bukan sebab korang dah mengalah tapi , sebab korang nak si dye bahagia dengan pilihan dye . Korang nak rawat hati yang selalu je sakit nie . Dah tiba mase nye untuk korang melangkah ke hadapan tanpa paling lagy ke belakang .


Tapi dalam situasi menjadi orang ketiga atau orang yang memendam perasaan ni , mereka sentiase ade untuk si dia tak kira waktu . Walaupun hati korang sakit tapi untuk buat si dia bahagia, korang tetap tersenyum dan cuba untuk happy kan si dia . Alasan korang taknak bagitawu pade dye yang korang sayang diorang mesti macam nie kan 'Aku takut bile aku dah bagitawu dye, dye menjauhkan diri dari aku. Biar je lah macam nie, dah cukup untuk aku happy even dye bukan milik aku'. Sabarlah wahai kawan . . .

Kadang-kadang status kat fb si dia buat kite rase macam kita bukan lah siape siape dalam hidup dye tapi , bila si dye ade depan mate kite, mesti kite dapat rasekan bahagia itu . Dalam tak sedar si dye telah bagi kite harapan walaupun itu bukanlah satu jaminan untuk kita tapi, harapan tuh lah yang buat kite terus bahagia dan bertahan dengan si dia. Kite tawu risikonye bile berharap pade benda yang tak pasti tapi, kite sanggup sebab nak rasekan bahagia yang sementara itu .


And when the moment has come, you have to let her/he go to person that they choose . Saat saat nak lepaskan tuh lah yang sangat perit . Mesti terdetik dalam hati korang 'kalau macam ni lah sakitnye hati , terseksanye jiwa , aku tak nak kenal dye jauh sekali nak rapatkan diri'. Ataupun 'takpelah mungkin dye bukan yang terbaik untuk aku'. 

Berserah , redha , berdoa , pasrah . Itulah perasaan korang bile tibe masenye untuk korang BACK OFF . Ade jugak yang ambil keputusan untuk pergi jaoh dari si dye dengan alasan taknak ganggu si dye lagy . Ade jugak yang buat keputusan nak stay kat tempat yang penuh kenangan dengan si dye dengan alasan nak hidup dalam kenangan manis time dengan si dye dulu .

p/s : Secebis harapan itu mampu buat kite bahagia walau ia bukan satu jaminan kebahagiaan yang kekal untuk kite sebab kite sanggup hadapi risiko untuk menikmati bahagia yang sementara .

3 comments:

~cik atin~ said...

kadang kadang sebab kite fikir cinta tak mestinye dimiliki. tetapi cinta itu membiarkan orang yang kita cintai itu bahagia.. :)

Elis said...

yee . . tawu tkpe . cinta tidak semestinye memiliki . .

NOraELL said...

yeahhh saya kuat