October 18, 2013

Merindui Pantai Timur KU !

Assalamualaikum dear readers sekalian :)

Akhirnya aku telah pon tamat study kat Kemaman dan sekarang menjadi suri rumah sepenuh mase ! ! ! Celik mate je kena memasak, mengemas, membasuh dan segala macam bagai . Bak kate si Gemok , biar rajin rajin sikit sebab kat Kemaman aku pemalas ! Ceyh ! -____- tak patut betol .

Tapy yang seronoknya even aku jadi suri rumah sepenuh mase, aku tetap dapat duet poket seperti biase . hewhewhew ! So takde lah poket aku ade kerengga je kan . At least orang kate duet nak topap tuh ade la .

Aku rase dah hampir 2 minggu aku balik ke tanah tumpah darah ku Johor Bahru :) . Tapy haty nie masih merindui Kemaman . Rindu kat Kemaman tak same macam perasaan aku mase tinggalkan Johor Bahru sebanyak dua kali dulu . . . Dua kali aku tinggalkan Johor Bahru , rindu tuh tak sehebat rindu pade Kemaman ! Eceyhh !

Sekarang bile online FB je mesty nampak status budak budak ni mimpi itu dan ini . Seriously , aku rindu suasana hostel BF 9 yang gegak gempita tuh . Dengan suara nyaring si Kaka dan Sery lagy lah huru hara rumah tuh tambah lagy dengan ketawe Azie , Zila dan Kak Zeera yang berdekah dekah . Fatin yang macam singe lion , Pija yang sekejap sekejap "beb !" , Farah yang tak habes habes menyakat orang . Mai yang sokmo buat lawak . Akak akak yang menjadi penasihat pade adik adik dye yang sangat sangat banyak ragam dan kerenah . Haaaaaaaaaaaa ! Rindu giler korang tawu tak ! Rase macam aku nak je balik Kemaman untuk spent time dengan segala ape yang ade kat sane .

Aku nak ucap tahniah la kt korang yang mane dah dapat tempat praktikal . Aku masih tercari cari lagy tempat praktikal . Haihhh ! Bestnye korang dapat satu tempat . Kalau ikutkan hati aku yang masih berdunia remaja ni aku nak je pergi merantau rantau lagy . Nak pergi praktikal jaoh jaoh tuh . Nak tengok lagy tempat orang tapy apekan daya, mama aku suruh aku pulang ke tanah tumpah darah ku . Dengan berat haty aku pon baliklah ke sarang . Tapy sampai sekarang ni takde lagy dapat mane mane tempat praktikal . Nasib kau lah . Yang mane sep kite tak dapat lagy tempat praktikal tuh, senasib lah kite . Harap banyak banyak lah bersabar ye . Rezeki ade di mane mane kan .

Aku rindu waktu petang petang pergi lepak kat Pantai Mak Nik tuh . Makan kepok , ubi , goreng pisang , cempedak goreng dengan air jagung butir . Pehhh ! Best nye ! Alangkah seronoknye kalau kat JB nie ade tempat macam tuh . Tapy masalah nye jaoh dary tempat aku -___-! Spoil je !

Kawan-kawan . . . Tahun depan kite dah tak berbuke same same . Dah tak bersahur same same . Dah tak berjalan kaki pergi terawih same same . Dah tak bertukar tukar kuih raye same same . Dah tak berlari lari balik terawih same same . Dah tak dapat tengok cerite same same bile time cuti . Dah takde lagy nak kirim kirim . Dah takde lagy gaduh gaduh manje . Dah takde lagy study sampai tengah malam . Dah takde lagy study jerit jerit macam Pija . Dah takde lagy tydo ramai ramai dalam bilik tengah . Dah takde lagy bernyanyi bile dengar lagu . Dah tak dapat tengok lagy Kak Zeera joget bile keluar lagu zapin . Dah tak dengar lagy korang jerit jerit . Dah takde lagy kedai sha . Dah takde lagy samamaju . Dah takde lagy CP . Dh takde lagy karoke same same . Dah takde lagy nangis same same . Dah takde lagy tacing tacing manje . Dah tak jumpe lagy berok berok kat Hostel . Yang paling penting, DAH TAK JUMPE SYAHDU LAGY ! 
Sampai sini je aku membebel lah . Penat dah menaip ni . Kering dah idea nak membebel . In Sha Allah sampai kite berjumpe lagy seramai 12 orang nanti . Kalau dah kahwin ke bertunang ke jangan senyap senyap ! Kalau aku bertunang , aku post gambar kat blog je taw ! Korang rajin rajin lah stalk . hahahahha ! Babai ! Assalamualaikum :)
*Telok Cempedak*

*laluan Telok Kalong*

*laluan Telok Kalong*

*Pantai Penunjuk*

*Pantai Penunjuk*

*Pantai Penunjuk*

*Pantai Penunjuk*

*Pantai Penunjuk*

*SYAHDU*

*Telaga Simpul*

*

*saat saat akhir BF 9*

*saat saat akhir BF 9*

*saat saat akhir BF 9*

*saat saat akhir BF 9*

P/S : thanks for the memories :)


No comments: